Ergernis over marketing loterijen

Dure marketingacties zoals die van de Postcodeloterij zijn volgens de Consumentenbond een grote ergernis voor Nederlandse consumenten. Volgens onderzoek van de bond vindt 90 procent van de consumenten reclamepost van loterijen een verspilling van papier en geld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Consumentenbond deed onderzoek onder 3000 consumenten. Van hen is 79 procent in het afgelopen jaar benaderd door een loterij. De Postcodeloterij is het meest actief in de wervingsacties; 78 procent van de ondervraagden wordt regelmatig benaderd met verzoeken om mee te spelen. Uit het onderzoek blijkt dat 86 procent van de ondervraagden zich ergert aan de pogingen om loten te slijten.

16 procent van de ondervraagden zegt in het verleden ongewild te hebben meegespeeld. Zij meenden dat ze een ‘eenmalige winkans’ cadeau hadden gekregen, maar bleken na activatie van een lotnummer via de telefoon of via de computer vervolgens vast te zitten aan een kansspel. Loterijen doen volgens het onderzoek ook lastig over opzeggingen. Eén op de vijf ondervraagden zegt dat te hebben gemerkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie