Premium

Echt wel, echt niet #12

Welke actuele campagne valt op in positieve zin, en welke in negatieve? Deze week Plus/Gerard Joling versus One4Brazil.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Echt wel

Midden in die discussie over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van adverteren rondom het WK lanceert One4Brazil in samenwerking met Unicef, VICE en BrandDeli een voetbalpoulesysteem waarin consumenten en bedrijven hun eigen voetbalpoule op kunnen zetten voor het aankomende WK voetbal. Toegang tot het systeem (app en web) kost minimaal €1-. Alle opbrengsten van One4Brazil komen ten goede aan Unicef-projecten gericht op straatkinderen in de verschillende Braziliaanse speelsteden.  
 

Echt niet

Het is lastig om uit alle leuk bedoelde WK-inhakers één te kiezen. Missers genoeg natuurlijk. Toch springt Gerard Joling voor Plus er tot nu toe wel uit. De manier waarop de Toi-toi-tooi aan de man wordt gebracht, doet wel erg denken aan de – toch wel legendarische – Wuppies van Albert Heijn.  En dat overtref je niet makkelijk. Zeker niet met Gerard Joling.  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie