Eat24 gaf vorig jaar een miljoen dollar uit aan Facebook. Eind maart namen de makers van de app echter een grote beslissing: de Facebookpagina werd geschrapt.
In een brief aan Facebook schreven de makers dat ze gefrustreerd waren over het feit dat het social network de organische search aan banden had gelegd, en dat ze hun marketingbudget anders/elders gingen besteden.
Inmiddels zijn de eerste ‘after’-resultaten bekend, en schrijft Eat24 er een blog over. Wat blijkt: het stoppen met Facebook heeft geen negatieve impact gehad op de resultaten. Integendeel, Eat24 noemt de ‘scheiding’ de beste marketingmove van het afgelopen jaar, met 75 procent groei in app-downloads in de week na de stopzetting van de pagina. Het percentage geopende e-mails (wekelijkse nieuwsbrief) steeg van 20 procent naar 40 procent in 4 weken. In de blog zijn ook screenshots geplaatst, die laten zien dat klanten meer en beter reageren op marketingmails.
Kennelijk hebben consumenten na de stopzetting snel een ander, beter kanaal gevonden, aldus Eat24.
Vanuit marketinghoek is er kritiek op de beslissing. Wellicht heeft Eat24 Facebook verkeerd gebruikt? Eat24: ‘Sinds we gestopt zijn, zien we een flinke stijging in het aantallen geopende mails, meer antwoorden, en meer inschrijvingen. Als dat verkeerd gebruikte content is…’ Eat24 geeft overigens toe blij te zijn dat alle Facebookcontent die ze hebben geplaatst, verdwenen is. Want daar zat soms rare content tussen…
Bron: Fastcompany
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!