Inzenders hebben nog tot volgende week vrijdag, 15 mei om het beste Nederlandse design in te zenden. Voorwaarde is wel dat dit gemaakt moet zijn tussen juni 2008 en juni 2009. Goed Dutch Design kan ingezonden worden door designers zelf, maar ook opdrachtgevers kunnen goed werk voordragen. De categorie Communicatie is onderverdeeld in 8 verschillende subcategorieën:
- beste internet toepassing
- beste interactieontwerp
- beste motion design
- beste huisstijl
- beste illustratie
- beste geïntegreerd merkcommunicatie
- beste verpakking
- beste grafisch ontwerp
Beste opdrachtgever
Naast de verschillende categorieën is er ook een prijs voor de beste opdrachtgever. Want geen goed design zonder een opdrachtgever die durft en kennis van zaken heeft. Dus marketeers, directeuren, adviseurs en designer's geef uzelf, of uw relatie op voor de beste opdrachtgever award.
Jurering
In reactie op de blog van Vos Broekema over de Nederlandse huisstijlprijs kan ik zeggen dat het bij de Dutch Design Awards eerlijker verloopt.
Er zijn in totaal 2 selectie rondes en de prijzen worden toegekend door een onafhankelijke buitenlandse jury. De Nederlandse selectie commissie bestaat uit mensen van designbureaus, reclamebureaus en klanten. Op het moment dat er gestemd wordt over eigen werk verlaat deze persoon de ruimte, zodat er eerlijk over gesproken kan worden. Mocht het werk door gaan naar een volgenderonde, dan gebeurd hetzelfde en uiteindelijk zal een internationale jury bepalen of het werk Award waardig is.
Meer informatie is te vinden op, www.dutchdesignawards.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!