Dit is de nieuwe vakprijs van de Nederlandse verpakkingsbranche

Degene die met een Packaging Award naar huis gaat, is innovatief en scoort ook goed op marketinggebied.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De NL zijn er voor de Nederlandse verpakking en diens makers. De organisatoren van de nieuwe vakprijs zijn de vakbladen VerpakkingsManagement en Verpakken.

Winnen
Een winnende verpakking is innovatief en scoort goed op alle essentiële functies, nadrukkelijk ook de communicatie- en marketingfunctie. De verpakking trekt de aandacht en vertelt alles over het merk. Informeert de gebruiker ook optimaal. Preventie, hergebruik, terugwinnen en inzetten van nieuwe materialen zijn zaken die meewegen in de beoordeling.

Basisfuncties
Verder moet de verpakking de basisfuncties goed vervullen: beschermen, conserveren, transporteren en doseren. Ook het gebruiksgemak weegt mee.

Inschrijven
De inschrijving voor de awards is nu geopend. Ieder bedrijf dat een verpakkingsinnovatie op de markt brengt, kan meedoen. Om de award te winnen moet de verpakking op alle functionele eisen goed scoren, maar ook op de marketingfunctie.

Er zijn tien categorieën:
- Effectiviteit
- Private label
- Food koelvers
- Food houdbaar
- Drankverpakking
- Nonfood
- Innovatie
- Verzendverpakking/omdozen
- Duurzaamheid
- Consumenten-innovatie

Op donderdag 17 maart worden de NL Packaging Awards uitgereikt in Studio 21 in Hilversum.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie