Ketchum en P&G zijn met hun Superman-campagne voor Gillette de grote winnaar geworden van de PRWeek Awards 2014. De bewustwordingscampagne werd tot beste van het afgelopen jaar in de VS verkozen.
Bewustwording
Ketchum en Gillette wilden met de bekroonde campagne het bewustzijn over het scheren onder 18 - tot 24-jarige mannen verhogen. Ze maakten daarvoor in de zomer van 2013 de blockbuster Man of Steel om het gesprek op gang te brengen over de vraag hoe Superman zich scheert.
Dubbele cijfers
Verschillende beroemdheden, onder wie de gerenommeerde regisseur Kevin Smith en de actrice en neurowetenschapper Mayim Bialik, mochten via hun eigen sociale media-campagnes hun theorieën verdedigen over Supermans scheergedrag. Elke ster maakte een filmpje voor HowDoesHeShave.com. Deze werd meer dan 3,1 miljoen keer bekeken. De actie leidden tot een omzetgroei van ‘dubbele cijfers’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!