Disney en McDonald's stoppen Happy Meals-pact

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De op en top Amerikaanse bedrijven Walt Disney en McDonald's zetten eind dit jaar na tien jaar een streep achter hun langdurige samenwerking bij de Happy Meals-kindermenu's. Disney ontkent berichten in de VS dat het zich distantiëert van McDonald's wegens zorgen over overgewicht bij de jeugd door het eten van fastfood, waarmee het niet langer via de hamburgerketen geassocieerd wil worden. Dat laatste meldde The Los Angeles Times namelijk, de krant van de stad waar Disney is gevestigd en verre van een roddelblad.

Helaas had het Commlog even geen tijd om te bellen met Disney, McDonald's of de LA Times. We nemen de officiele statement dat tot de verrassende scheiding 'louter op zakelijke gronden' is besloten daarom maar gewoon voor waar aan.

Beide bedrijven werken deze zomer nog samen bij de Disney-film Pirates of the Caribbean en de Pixar-animatiefilm Cars. De samenwerking met McDonald's leverde Disney jaarlijks naar schatting
100 miljoen dollar aan licentie-inkomsten.

Nu eens zien over Disney overstapt naar Burger King, PizzaHut of Colonel Sanders. Of Coca-Cola of Mars.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie