Conimex was aanwezig op Sail 2015 om zijn nieuwe productlijn meer bekendheid te geven. Judith Hoogendoorn, marketingmanager van Conimex, vertelde daarnaast dat Conimex een nieuwe richting in gaat slaan. Hoewel de details niet bekend werden, is wel duidelijk dat Conimex meer gaat focussen op de 'experimentele doelgroep', de mensen die nieuwe, bijzondere gerechten durven te koken.
Nieuwe commercial
De nieuwe look en feel gaat zichtbaar worden in de nieuwe commercial die op 7 september op televisie te zien is. De commercial draait om Wok Paste en in de tag-on worden ook de nieuwe rijstnoedels genoemd, het eerste glutenvrije product van Conimex.
Merkicoon Nonja
In die nieuwe commercial is Nonja niet meer te zien, Conimex heeft afscheid genomen van het 'merkicoon'. Of er een nieuw icoon gaat komen, wilde Conimex nog niet zeggen.
Design
Het geel van Conimex is op de verpakkingen van Wok Paste minder nadrukkelijk aanwezig dan op voorgaande verpakkingen. Andere kleuren worden gebruikt om de landen waar het product op geïnspireerd is aan te duiden. Verpakkingen van Conimex waren tot nu toe vaak voor vier personen, maar omdat uit onderzoek blijkt dat 66% van de Nederlanders een één- of tweepersoons huishouden heeft, zijn de porties verkleind naar twee tot drie personen.
Sail
Tijdens Sail konden boten elke dag aanmeren bij Conimex' floating terrace voor een Oosters gerecht bereid met de Wok Paste. Conimex koos voor het evenement, omdat een floating market op het water past bij Zuidoost-Azië. Het is daarnaast een eerste stap in de nieuwe richting, waarbij meer contactpunten in de communicatie worden gebruikt. Conimex was tot nu toe zelden aanwezig op evenementen, maar zal nu naast televisie ook evenementen gebruiken voor de communicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!