‘Complex logo Burgers is als bezoek aan de Bush’

Burgers’ Zoo koos bij de nieuwe visuele identiteit bewust voor een vrij complex logo. Dat licht Marketingmanager Tim Lammers van de Arnhemse dierentuin toe in een vraaggespek dat hij deze maand voerde met Tijdschrift voor Marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Burgers’ voerde in maart in en is momenteel bezig deze door te voeren in het hele park.

‘Het logo is net als ons park’, vertelt Lammers: De dieren zijn herkenbaar, maar wel in hun natuurlijke omgeving en als je beter kijkt, zie je ook meer. Een doktersvisje, een gibbon of aardvarken; dat lijkt op hoe wij dieren willen presenteren: je moet goed kijken. Je kunt bij ons ook door de bush lopen en niets zien. Dat heeft er deels mee te maken dat wij – mensen - zijn vergeten hoe je moet kijken en zo is dat ook bij dieren in hun natuurlijke omgeving. Dat kun je bij ons ook ervaren: een belevenis en wereld die je variëteit biedt en die je verwondert. Dieren moeten dier blijven.’

Lammers vertelt ook dat de visuele identiteit, ontwikkeld door De Map, nadrukkelijk in lijn ligt met de herpositionering van de zoo, eerder dit jaar: ‘Onze visie op het houden van dieren, de oprechte centrale positie die dieren bij ons innemen, de educatieve elementen met betrekking tot het ecosysteem. Daarin zijn we anders.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie