Cannes-favoriet: Refugee Nation van Ogilvy

In aanloop naar het Cannes Lions Festival of Creativity ging Adformatie bij experts te rade: wie gaan er met de Leeuwen naar huis in 2017?

In het komende nummer van Adformatie (#10) geven vakgenoten hun voorspellingen voor Cannes Lions 2017. Een van de meest genoemde campagnes is die van Ogilvy New York en Amnesty International: The Refugee Nation.

Amnesty en Ogilvy stuurden een team van vluchtelingen naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. De sporters uit het vluchtelingenteam zijn vijf atleten uit Zuid-Sudan, twee zwemmers uit Syrië, twee judoka's uit de Democratische Republiek Congo en één marathonloper uit Ethiopië.

Nationale identiteit voor vluchtelingen tijdens de Olympische Spelen
Ogilvy New York ontwierp een vlag (inspiratiebron was een reddingsvest), een volkslied en een 'nationale identiteit' voor de atleten. Deze 'Refugee Nation' vertegenwoordigt de atleten en de 65 miljoen vluchtelingen wereldwijd. Met deze campagne brachten de partijen het vluchtelingenprobleem wereldwijd onder de aandacht.

Bekijk de casestudy hieronder

Aandacht en prijzen
Internationale nieuwsmedia berichtten over het vluchtelingenteam. De campagne won reeds Best of Show tijdens The One Show in New York. Kevin Swanepoel van The One Club: 'In een jaar vol politieke onrust en sociale verdeeldheid is The Refugee Nation een lichtend voorbeeld van wat onze sector kan betekenen. Het laat zien dat we cultuur niet alleen weerspiegelen, maar ook kunnen beïnvloeden.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie