Bureaus laten journalisten verklaring van onafhankelijkheid afgeven

Statement nieuw initiatief 360o Brand Journalism dat er journalistiek is gewerkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Drie bureaus zijn een nieuw crossmediaal initiatief gestart, , dat ‘geloofwaardige branded journalism concreet maakt’. De initatiefnemers Leene Communicatie, ontwerpstudio hAAi en Team Van Maanen Live Communicatie willen benadrukken dat het om journalistiek werk gaat. Voor de producties van 360o Brand Journalism willen ze de journalisten een ‘onafhankelijkheidsverklaring’ tekenen, waarmee ze aangeven het werk op journalistieke wijze te hebben gemaakt. Dit statement wordt gepubliceerd en fungeert als ‘keurmerk’

Zwanger en journalistiek

In hoeverre dat ook waarde heeft is natuurlijk de vraag, want op de website van 360° is bijvoorbeeld te lezen dat een portret &;zo journalistiek mogelijk gemaakt&; wordt. Journalistiek is echter net als zwanger zijn: een beetje bestaat niet.

Longreads

De producties resulteren uiteindelijk in longreads – diepgaande online verhalen, verrijkt met achtergrondcijfers, infographics, foto’s en video’s - of in afzonderlijke publicaties, bijvoorbeeld als aanvulling op het jaarverslag. Ook kunnen er events worden gehouden, talkshows, podiumgesprekken of debatten. De initiatiefnemers zeggen te werken met topinterviewers en -journalisten als Roelof Hemmen en Francisco van Jole. Ook is er een partnership met de Talent Kitchen van Endemol, dat diverse mediapersoonlijkheden vertegenwoordigt.

Reputatie

‘Dit  initiatief sluit aan bij de behoefte aan een transparantere verantwoording van organisaties en draagt op die wijze bij aan een sterkere reputatie’, aldus Steffart Buijs van Leene Communicatie.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie