Bols heeft onlangs het packaging design van zijn genever-range gerestyled (bureau: Van Heertum Design). Het gaat om de verpakking van een viertal producten; jonge genever, zeer oude genever, corenwyn 2 en corenwyn 6.
Het idee is dat de fles (jonge genever) en de drie kruiken meer uitstralen dat ze onderdeel zijn van één Bols-familie. In het nieuwe ontwerp zitten verwijzingen naar het erfgoed en Amsterdam. Niet alleen heeft die stad die aan de oorsprong gestaan van het merk. Ook wil Bols zich daarmee identificeren als een merk met vakmanschap, smaak, topkwaliteit en (Amsterdamse) lef.
Deze elementen zijn nieuw:
- Er is gebruik gemaakt van de authentieke geneverfles en -kruiken (‘om trouw te blijven aan de historie’).
- Voor de kruiken gaat Bols zelfs een stukje verder door ‘grove treksporen’ in de klei van de kruik achter te laten. Dat moet een ‘authentiek robuuste uitstraling’ geven. En bovendien ‘extra houvast’, zodat de fles minder snel uit de handen valt.
- De design lay-out is identiek voor de complete rang.
- Bols komt met een ‘nieuw klassiek centraal gepositioneerd logo’, waarbij de herkomst wordt benadrukt: ‘Amsterdam 1575’.
- Op het hoofdlabel (bovenlabel) staan nu smaaknotities en historische feiten.
- Het onderlabel vertoont de soort, de hoge kwaliteit, herkomst en vakmanschap.
- De twee (luxere) corenwyn-varianten onderscheiden zich door extra folie en embossing gebruik op de labels en het corenwyn-openingslintje.
- Daarnaast zijn er ook tussen elke individuele variant nuanceverschillen ingebouwd, om de rangorde van kwaliteit en diepgang aan te geven. (Glas of kruik, zilver folie of goud folie, open of gesloten munten, blauw of zwart logo, blauw of goud wapen.)
Hieronder een afbeelding van de flessen en kruiken zoals ze eruit zagen voordat het design werd aangepast.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!