BNO vernieuwt, Kersten voorzitter

Peter Kersten (hoofd brand- en designmanagement Canon Europa) is de opvolger van Lex Donia als voorzitter van de BNO, die zich verder druk aan het vernieuwen is en een 'creatieve raad' introduceert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het bestuur zitten verder Stevijn van Heusden (zakelijk directeurStedelijk Museum Amsterdam), Jan van Duppen (voorheen Raad van BestuurDesign Academy, nu lid van bestuur faculteit Industrieel Ontwerpen TUEindhoven) en Theo Groothuizen (directeur Landmark); een vijfde bestuurslidwordt later bekend gemaakt.

Met een verandering van de organisatiestructuur kan de BNO in de toekomst,volgens eigen zeggen, "nog beter tegemoet komen aan de belangen en wensenvan ontwerpers en ontwerpbureaus." Tot nu toe was de structuur van de BNOgeorganiseerd op basis van de traditionele ontwerpdisciplines: grafischontwerpen, industrieel ontwerpen, ruimtelijk ontwerpen en illustratie. "Degrenzen vervagen echter en de verschillende vakgebieden ontwikkelen zich inandere en nieuwe richtingen."

Met de invoering van een organisatiemodel dat uitgaat van de gezamenlijkebelangen van groepen ontwerpers en ontwerpbureaus "wordt er meer ruimtegecreeerd voor nieuwe initiatieven en ontwikkelingen."Nieuw is verder de creatieve raad, die adviseert over vakinhoud en actueleontwikkelingen signaleert. Hierin nemen zitting: Mieke Gerritzen(NL-design), Arjan Karssen (Alle Hosper), Krijn van Noordwijk(Laboratorivm), Richard van der Laken (Designpolitie), Ianus Keller (TUDelft) en Peik Suyling (YD+I), Joost Alferink (WAAC's) en Theo Seesing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie