Mensen op de vlucht verdienen een warm welkom, vinden de initiatiefnemers van de postercampagne ‘Nederland heeft een hart’:
‘Er zijn in Nederland veel positieve initiatieven om vluchtelingen een warm welkom te geven. Nederland heeft een hart. Maar er zijn in onze samenleving ook toenemende geluiden te horen van onrust, onbegrip en angst. Soms misschien terecht of begrijpelijk, want het gesprek mag en moet worden gevoerd met hart én hoofd. Deze campagne richt zich op geluiden van afwijzing en haat. Wij willen een alternatief bieden voor het negatieve en angstige. Daarom laten we graag een positief geluid horen: Liefde geeft vrijheid. Nederland heeft een hart.’
Verschillende Bekende Nederlanders hebben hun sympathie betuigd met de campagne: onder anderen Jörgen Raymann, Hadewich Minis, Jetty Mathurin, Charly Luske, Rossana Kluivert, Tanja Jess, Anousha Nzume en Irene de Kom-Avogadri.
Nederlanders die willen aanhaken kunnen op NLheefteenHart.nl gratis posters opvragen en deze een plekje geven achter hun raam in de keuken of op hun werk. Ook kunnen ze via social media laten zien dat ze achter het statement ‘Liefde geeft vrijheid. Nederland heeft een hart’ staan.
De campagne is een particulier initiatief, met ondersteuning van bedrijven die belangeloos meewerken. De partners doen mee vanuit een specifieke (marketing)expertise of dienst die ze kunnen leveren. Politieke of religieuze partijen kunnen zich niet als partner aansluiten.
De ondersteunende bedrijven worden op de campagnesite vermeld: kunstenares Wilma Veen, online bureau Hayona, ontwerpbureau Inzpire, drukkerij Pieters Media en webshop kameel.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!