Uitgever Yves Gijrath lanceerde woensdag de nieuwe titel LXRY, uitgesproken als 'luxury'. Hiermee wil hij een grotere groep lezers bereiken die is geïnteresseerd in de wereld van luxe en zich aanpassen aan de tijdgeest.
In de loop der tijd werd steeds duidelijker dat de naam niet de makkelijkste is, aldus Gijrath. 'Regelmatig moesten we uitleggen dat het niet een blad voor alleen miljonairs is. De luxe-industrie is gedemocratiseerd, volwassen geworden en minder blingbling. In deze nieuwe tijd past een nieuwe naam.' Met de huidige economische crisis krijgt de naam Miljonair ook steeds vaker een vervelende bijsmaak.
LXRY verschijnt zes keer per jaar in een oplage van 30.000 exemplaren. Gijrath is ook de organisator van de Miljonair Fair, de jaarlijkse beurs voor rijken en welgestelden. Hij heeft nog niet besloten of ook dit evenement een andere naam krijgt. Nieuwe beurzen in het buitenland, zoals de eerste editie in Brazilië volgend jaar, zullen in elk geval niet meer Miljonair Fair heten.
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!