Iedereen kent natuurlijk wel de trucjes met de keywords (geen spaties nodig, wel komma's!) en de juiste woorden in de titel maar dan houdt het bij de meeste wel op volgens mij. De mogelijkheden zijn natuurlijk wel minimaal.Echt ondersteunende tools om je hierbij te helpen als app marketeer zijn er nog niet in overvloed.
Een goede tool om je zoekwoorden en rankings te checken is Sensortower. Je krijgt daar ook opvallende verschillen tussen de zoekwoorden van Nederlandse apps en grote Amerikaanse (of internationale apps). Zou Apple meer zoekwoorden toestaan wanneer je hoger in de rankings staat?
Dit is weer eens wat anders dan al die tools die laten zien hoe jouw app het doet ten opzichte van een concurrent. Met Sensortower kun je in ieder geval kijken waarop jij beter gevonden wordt dan jouw concurrent. En wat de "waarde" is van een bepaald zoekwoord in de diverse stores. Dit is overigens geen betaalde promotie voor sensortower maar het is wel een goede tool om voor jouw app meer downloads te genereren. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in deze markt want het is voor velen nog een blanco pagina.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!