Apple meldt dat er sinds de lancering van de Appstore in juli 2008 inmiddels drie miljard games en applicaties zijn gedownload voor op de iPhone en iPod Touch. En dan te bedenken dat in mei 2009 8 van de 10 downloads games waren! Deze zogenaamde fingergames zijn zeer populair als 'wachtverzachter' onderweg in de trein, op het vliegveld of in de kroeg. Een groot aantal merken hebben inmiddels ook al een gratis game beschikbaar gesteld (zogenaamde advergames), maar er liggen nog veel kansen. Mensen die meer cases hiervan willen zien kunnen terecht op het weblog www.gamingandbranding.com
Uiteraard zijn er ook veel branded utilities mogelijk voor de iPhone, zoals Appie van de Albert Heijn die je eenvoudig recepten laat kiezen in combinatie met de nodige boodschappen en zelfs de looproute heb ik begrepen. Ik hoop niet dat al die kunstmatige intelligentie natuurlijke domheid in de hand werkt, maar daar heb ik ook nog geen onderzoeken van gezien! ;-)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!