Gartner concludeert dat vijf jaar na de introductie van de eerste mobiele apps, de wereld van de applicaties beter geordend en overzichtelijker aan het worden is. App-makers concentreren zich zowel wat betreft ontwikkeling als marketing meer op de apps die het goed doen bij het publiek.
Klanten kunnen in de app-stores van Apple en Google kiezen uit in totaal 700.000 mobiele applicaties en besteden naar schatting twee uur per dag aan hun apps, meldt maandag de Wall Street Journal. De twee tech-mastodonten liggen nek aan nek in de race om het aantal apps en het gebruik van de applicaties, met dat verschil dat Apple nog steeds drie keer zo veel verdient aan de industrie dan Google.
Wat het business-model betreft is er nog geen eenduidig oordeel over welke het meeste geld oplevert voor ontwikkelaars. Iedere dag moet er worden ‘gevochten om meer gebruikers’ – dat is vooralsnog de voornaamste prioriteit. Overigens is een app ontwikkelen minder duur dan er een onderhouden.
Was de app-industrie enkele jaren geleden nog geconcentreerd in en gefocust op de VS, inmiddels komt er concurrentie uit Azië, zoals van het Japanse NHN Corporation. Ook komen er steeds meer apps voor andere apparaten dan mobiele telefoons en tablets. Voor (smart-)televisies worden inmiddels ook apps ontwikkeld. (bron: ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!