Met een enorme berg ervaring, opgedaan bij grote corporates als Unilever en Reckitt Benckiser, begon Marcel Belt enkele jaren geleden zijn eigen groene zeep: Marcel’s Green Soap. In deze aflevering vertelt hij waar je rekening mee moet houden bij het produceren van je eigen product.
Marcel's Green Soap werd geboren uit zowel noodzaak als liefde, want zijn drie dochters wilden hem graag meer thuis zien. Dus gaf hij zijn baan op en werd hij huisvader. Al snel ontdekte hij dat het keukenkastje vol stond met agressieve, chemische schoonmaakmiddelen die de wereld niet bepaald schoner maakten. Een idee voor een nieuw bedrijf was geboren. Een merk waarmee hij echt iets kon toevoegen aan de wereld.
Brandkast! Aflevering 3
In deze aflevering van Brandkast! vertelt hij over hoe je een nieuw merk bouwt, welke uitdagingen er zijn voor merken die willen stretchen van personal care naar household, en hoe hij van Unilever het merk Driehoek Groene Zeep kocht. Hij hoopt dat steeds meer mensen overgaan op duurzame producten. Zijn grootste concurrent is dan ook de onverschillige consument. Want verschil dat wil hij maken. En het liefst op wereldniveau. Luister hier naar het inspirerende succesverhaal van Marcel Belt.
Marcel Belt: “Als mijn mensen geen fouten meer maken, dan zeg ik: hé loop je niet te veel op de gebaande paden?”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!