De rol van telecom in ons leven
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
De smartphone is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. We zijn de hele dag online, kijken tv en luisteren naar de radio. Om in kaart te brengen welke rol telecom precies in ons leven speelt, heeft Panel Inzicht hier in juli 2021 onderzoek naar gedaan. Het onderzoek is uitgevoerd onder 500 Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar en is eerder uitgevoerd in 2017 en 2019 waardoor een vergelijking te maken is tussen de verschillende jaren.
Oriëntatie en merktrouw mobiele telefonie
De oriëntatie voor een nieuwe aanbieder van een mobiele telefoon vindt vooral online plaats. De merktrouwheid aan mobiele telefonie providers neemt toe: 46% geeft aan merktrouw te zijn aan een provider, in 2017 lag dit op 38%.
Telecom interesses en advies
Bijna de helft van de ondervraagden heeft alle telecom abonnementen (telefonie, televisie, radio en internet) bij dezelfde aanbieder. We zien dat mannen zich vaker influencer tonen op telecom gebied dan vrouwen: naast dat ze zichzelf er meer in verdiepen, geven ze ook vaker aan anderen advies.
Merktrouw en keuzecriteria
Ten opzichte van mobiele telefonie is men minder merktrouw bij telecomaanbieders: 39% kiest altijd voor dezelfde provider. Ruim de helft van de ondervraagden staat ook open voor andere telecom aanbieders.
De prijs, een betrouwbaar netwerk en snel internet zijn de belangrijkste criteria bij de keuze van een telecomaanbieder. Mannen vinden het aangeboden zenderpakket, een deal met VOD aanbieders en de integratie van de verschillende services belangrijker dan vrouwen.
Video on demand
Een meerderheid is bereid extra te betalen voor video on demand. Mannen vaker dan vrouwen. Ruim de helft maakt dan ook (regelmatig) gebruik van deze services, bij vrouwen 18-39 jaar is dit het hoogst: bijna driekwart maakt hier wel eens gebruik van. Ruim een derde van de ondervraagden kijkt nauwelijks nog live tv.
Benieuwd naar de infographic met alle inzichten? Kijk op DPGGrow
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid