Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele opbrengsten KPN dalen met dik 3 procent

De marktleider daalt harder dan de markt, maar verliest koppositie niet.
KPN
KPN
© 123rf
KPN
KPN
© 123rf

KPN heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zijn aandeel op de krimpende mobiele markt zien afnemen. Evengoed behield de telecomprovider de koppositie, voor nummer twee Vodafone en nummer drie T-Mobile en Tele2 Nederland, die sinds kort samen optrekken. Dat concludeert marktonderzoeker Telecompaper.

related partner content for mobile comes here

Voor alle providers met een eigen netwerk gold dat de omzet in de eerste maanden van het jaar daalde. De totale omzet uit mobiele diensten daalde met 2,5 procent op jaarbasis tot 918 miljoen euro. Onder meer de stevige concurrentie en regeldruk zitten de opbrengsten dwars.

Krimp

KPN zag de mobiele opbrengsten in de eerste maanden van 2019 met 3,4 procent dalen. Dat zorgde ervoor dat het marktaandeel van KPN terugliep naar 40,1 procent. Vodafone zag de omzet met 1,3 procent dalen en heeft 31,1 procent van de markt in handen. T-Mobile en Tele2 zijn goed voor 28,8 procent van de markt. De opbrengsten van de combinatie daalden in de meetperiode met 2,4 procent.

De onderzoekers verwachten dit jaar een krimp van de omzet in de mobiele markt met ongeveer 2 tot 3 procent tot circa 3,8 miljard euro.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in