Branchevereniging voor de marktonderzoeksector Moa, gaat vanaf 2 februari verder onder de naam Data & Insights Network. Met de naamsverandering gaat volgens Moa/D&IN ook een herpositionering gepaard. ‘Het doel is een nieuw gezamenlijk kennisplatform te bieden voor marktonderzoekprofessionals én een nieuwe generatie van data-scientists en data-analisten bij bureaus en bedrijven.’
Marktonderzoek is volgens de club, nog altijd onder aanvoering van Wim van Slooten, een veel breder vakgebied geworden dat niet alleen draait om dataverzameling en -verrijking. Dat is dan ook de reden voor de nieuwe naam en de herpositionering. ‘Marktonderzoek gaat ook om het verkrijgen van inzichten op basis van data en het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op basis van secundaire data uit allerlei interne systemen.’
Ontmoeten, bespreken, ontwikkelen
Data & Insights Network belooft dat data-scientists, data-analisten en researchers op het nieuwe platform kennis kunnen opbouwen en uitwisselen. Dat is volgens D&IN ook de grote wens van de professionals op dit gebied nu de ontwikkelingen een grote vlucht nemen en er behoefte is aan een centrale plaats waar vakgenoten elkaar ontmoeten, het vakgebied bespreken en hun capaciteiten kunnen ontwikkelen.
D&IN maakte dit introductiefilmpje:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!