Marktonderzoekbureau MeMo2 gaat een samenwerking aan met festivalplatform Woov. MeMo2 zegt in het Woov-platform een unieke partner te zien om meer inzicht te genereren in het segment festivalliefhebbers, dat voornamelijk bestaat uit Millennials en Generatie Z. Woov wil met de verkregen inzichten de festivalindustrie helpen hun aanbod beter af te stemmen op de wensen van hun bezoekers.
Woov is een mobiel platform dat festivalgangers wereldwijd wil helpen om hun festivalbezoek zo goed mogelijk te laten verlopen. Functies van de app zitten bijvoorbeeld in het snel kunnen vinden van vrienden op grote festivalterreinen, en eenvoudig in contact kunnen komen met gelijkgestemden uit de festival-community. De Nederlandse start-up liet vorige week weten de eerste financieringsronde te hebben afgerond. Woov: ‘De investering wordt ingezet om snel internationaal op te schalen en nieuwe relevante features aan de populaire app toe te voegen.’
MeMo2 ziet in het Woov-platform een unieke en alternatieve manier om periodieke peilingen of onderzoek te doen onder jongeren. Een van de eerste producten die de partijen samen ontwikkelen betreft bijvoorbeeld micro-surveys die de gebruikers op relevante momenten om feedback vragen. Marcel Vogels, oprichter van Memo2: ‘Dit geeft grote merken, consulting-bureaus en vooral festivalorganisatoren directe feedback in de belevingswereld van deze consumentengroep. Inzicht in Millennials en GenZ is in toenemende mate relevant geworden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!