MOA heeft tijdens het Nederlandse Marketing Insights Event (MIE) voor het eerst de prijs Data & Insights Company of the Year 2022 uitgeroepen. Uit drie genomineerden wees de jury Koppert Cress uit Monster als winnaar aan. De andere genomineerden waren Talpa Network en Interpolis.
Volgens MOA-directeur Wim van Slooten werd het tijd voor deze nieuwe prijs. ‘We reiken jaarlijks de MOA-Awards uit, maar het we misten een awards voor bedrijven die structureel op innovatieve en onderscheidende manier omgaan met (big) data en insights. Terwijl dat juist zo belangrijk is.’
De prijs werd uitgereikt aan marketing director Stijn Baan van Koppert Cress door Adformatie CMO of the Year Dorkas Koenen (Rabobank).
Koppert Cress is een tuinbouwbedrijf gespecialiseerd in gespecialiseerd in cressen (jonge plantjes) met unieke smaken. De producten worden voornamelijk aan de horeca geleverd.
De jury zegt in het juryrapport: ‘In een sector waar je het niet snel verwacht maakt Koppert Cress grote indruk met hun datagedreven manier van werken. Door de complexe keten waar ze mee te maken hebben, is er niet direct zicht op, laat staan contact met, de eindklant: chefs. Koppert Cress probeert hier op innovatieve wijze grip op te krijgen door eigen databronnen zoals CRM, kas en ordersystemen te combineren met bijzondere externe bronnen zoals social media en hier verschillende AI-technieken op toe te passen. Dit geeft tevens fundament om strategische besluiten te nemen over bijvoorbeeld marktpotentie. Bijzonder om te zien hoe een Westlands tuinbedrijf op data en insights vlak zich heeft getransformeerd naar een hightech organisatie.’
De jury van de Data & Insights Company of the Year bestond dit jaar uit:
- Govert van den Bos - MWM2
- Jürgen Warnecke - Aegon
- Jan Zwang - VodafoneZiggo
- Stephanie La Grouw - bureau Gibbs
- Daan Versteeg - Ipsos Nederland
- Edwin Kooge - BAYZ Analytics
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!