Welke blogs over marketing, communicatie, media en advertising werden het meest gelezen in 2019? De top-5:
1.
Waarom ik boos en diep verdrietig ben over de nieuwe Albert Heijn-campagne
Dit is dus het beeld van emancipatie volgens één van de grootste supermarkten van Nederland, verzucht Marjet Heins in haar column over de commercial met Ilse. Ze vindt die ‘vooroordelen bevestigen die we al decennia proberen te doorbreken’. Haar column maakte veel los, bij voor- en tegenstanders, en ging viral.
2.
Lidl maakt statement nadat belachelijke klacht en tweet viral gaat
Man beklaagt zich erover dat een vrouw achter de kassa bij Lidl een hoofddoek draagt. Daar is hij niet van gediend. Blog van The Best Social.
3.
Na 30 jaar is RTL4 'zekerheidje' GTST kwijt
Jeroen Bakker van MAGNA analyseerde de kijkcijfers van GTST en concludeert: het programma zou wel eens van prime time kunnen verdwijnen.
4.
Tattoo-portret Yolanthe blok aan been Sneijder
Begin van het jaar werd bekend dat Yolanthe en Wesley uit elkaar gingen. Vreselijk natuurlijk. Bas Kist bekeek een onverwacht juridisch vraagstuk: die enorme tatoeage van het hoofd van Yo op de buik van Wes. Heeft de voetballer daar juridisch een probleem? Net als elke Nederlander heeft ook Yolanthe natuurlijk portretrechten.
5.
Klaas Knot (DNB): 'Campagnes Heineken, Hema en KPN eerste tekenen recessie'
Zitten we ongemerkt aan het einde van de hoogconjunctuur. Waar luxe en hoogdravendheid traditioneel plaatsmaakt voor eenvoud en realisme. Dat vraagt Dick van der Lecq zich af. Hij ziet Nederlandse bewegingen lekker terug naar de basis.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!