Woensdagavond zijn de jaarlijkse awards van de MOA (Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics) uitgereikt. MeMo2 is uitgeroepen tot onderzoeksbureau van het jaar, de hoofdprijs bij de jaarlijkse MOAwards. MeMo2 won deze prijs ook al in 2012.
Vertrouwenspersoon
De jury zegt in haar motivatie dat het bureau hard groeit. ‘Zo haalde het de afgelopen twee jaar een omzetverhoging van ruim 60 procent.’ De juryleden hebben daarvoor een verklaring: ‘Misschien komt dat ook wel omdat het bureau nadrukkelijk gezien wil worden als vertrouwenspersoon. Geen leverancier, maar een partner die het effect van media- en reclame-inspanningen inzichtelijk wil maken.’ De groei is volgens hen niet leidend voor de overwinning. Zij hebben vooral gekeken naar de bijdrage van MeMo2 voor het vak en opdrachtgevers. De bijdrage van MeMo2 blijkt, ten opzichte van de andere bureaus die meededen - Delta Marktonderzoek en Totta Research – het grootst, aldus de jury.
Hieronder alle winnaars
Digital & Webanalist van het jaar
Annemarie Klaassen – VodafoneZiggo
Insights Professional van het jaar – Bedrijfszijde
Nicole Engels – NPO
Insights Professional van het jaar – Bureauzijde
Tim Barenbrug – Totta Research
Young Talent van het jaar
Pauline van der Wel – Ipsos
Insights Scientist van het jaar
Laurens Sloot – Rijksuniversiteit Groningen
Jury van de award Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2019
Angelique de Reuver Friesland Campina
Jan Roekens Clou
Hans Zijlstra KLM Royal Dutch Airlines
Emma Eversdijk Etos – Ahold Delhaize
Jan Zwang VodafoneZiggo
Christiaan Buitenhuis Interpolis
Daniëlle Koning UWV
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!