Zes vragen aan René Repko

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rene Repko (51) liet weten dat hij weg gaat na 7,5 jaar bij de Hema als marketing-directeur. Zes vragen aan de scheidend marketeer.

1.Waarom ga je weg?
René Repko: ‘Ik heb het 7,5 jaar gedaan en vond het fantastisch. Heb leuke dingen gedaan. Maar vond het ook het beste om nu maar eens het stokje door te geven. De omstandigheden zijn ook zwaar. Per 1 februari ben ik officieel weg.’

2.Wat ga je doen?
‘Weet ik nog niet. Dat is wel stoer, spannend en dapper. Ik ga eerst detoxen en resetten. Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur, ben je er mee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag er voor. Dat is echt slopend. Ik kijk wel wat er op me afkomt. Hoeft niet perse retail te zijn.’

3.Wie volgt je op?
‘Weten we nog niet. Ronald van Zetten (de algemeen directeur, TvV) doet tijdelijk de marketing. Hij bekijkt nog hoe hij de zaak wil inrichten.’

4.Waar ben je nu het meest trots op?
‘Ik ben trots op de vernieuwing van het merk, de formule en het design. We hebben een winkel bedacht die het fantastisch doet in het buitenland. Het design heeft nu een duidelijk handschrift. De branding is gewoon beter geworden. En op sociale media hebben we het laatste half jaar enorme stappen gezet. Op al die belangrijke en minder belangrijke lijstjes zie je de Hema in een stijgende positie. Het marktaandeel is gestegen. Meest trots ben ik op de Gouden Effie die Hema in 2009 won.’

5.Wat had er beter gekund?
‘Er zijn zoveel dingen te doen. Altijd. Moet je alles richten op expansie? Of toch maar reclame? Of toch liever CRM? Daar ben je dan lange tijd mee bezig. Ik denk dat ik nog sterker had moeten kiezen. Je kunt niet alles een beetje doen.’

6.Was het een moeilijke beslissing?
‘Ik dacht al langer dat ik dit moest doen. Maar dan wacht je toch weer tot de aangekondigde verkoop van de Hema achter de rug is. Maar die is niet doorgegaan. Dus toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is een echt groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen.’

Het video-interview dat ik onlangs met Repko had staat . Daarin heeft hij het ook over de keuze tussen een investeringsmaatschappij en de beurs. Repko koos voor de beurs, omdat ‘dat transparanter is’.

In 2008 werd Repko nog .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie