Winkelconcept KPN zet bezoeker zelf in digitale wachtrij

Pilots passen in de multichannelbenadering om alle contactpunten met de klant, online, winkels en customer contactcenters zoveel mogelijk te integreren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KPN introduceert op 29 mei twee pilotlocaties met een nieuw winkelconcept. De eerste locatie is in Den Haag. De pilotformule is opgebouwd uit pleinen met smartphones, tablets, DECT-toestellen, gadgets en accessoires. De vernieuwde winkels hebben een geavanceerd wachtrijmanagementsysteem. De pilots passen volgens KPN in de multichannelbenadering van het bedrijf om alle contactpunten met de klant, online, winkels en customer contactcenters zoveel mogelijk te integreren.




Chip
Ontdekken en uitproberen staan in de nieuwe winkel voorop. Bezoekers kunnen er via nieuwe technologieën mogelijkheden uitproberen. Bij binnenkomst geven bezoekers via een touchscreen aan waar zij voor komen: kopen, service of reparatie, een via kpn.com ingeplande afspraak of om een online geplaatste bestelling af te halen. Het systeem voorspelt vervolgens hoe lang het duurt voordat de klant aan de beurt is. In de winkel wordt aangeven wie er wanneer aan de beurt is.

Bezoekers krijgen als zij de winkel binnenkomen een kaartje met een nummer en een chip, waardoor medewerkers weten welk nummer als eerstvolgende aan de beurt is. Volgens KPN hoeft een klant niet meer op zoek te gaan naar een medewerker, maar stapt de medewerker op een klant af wanneer die aan de beurt is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie