Weer-targeting zorgt ervoor dat adverteerders verschillende advertenties kunnen laten zien op basis van het weertype en de temperatuur. De dienst zorgt ook voor geografische controle van de distributie van de advertentie. Het plaatst advertenties op de mobiele sites en apps in het netwerk van Widespace die het beste resultaat opleveren op basis van de huidige weersomstandigheden.
'We bieden een volledig op het weer gebaseerde dienst nu we ook de mogelijkheid hebben om advertenties te targetten op de meest bekeken media op basis van de huidige weersomstandigheden', zegt Keith Ta, Head of Sales Nederland bij Widespace.
De weer-targeting-advertenties van Widespace zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kan Widespace advertenties ook targetten op basis van temperatuur. De controle over wanneer een advertentie te zien is, kan gelinkt worden aan één of meerdere weertypen of temperaturen. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld reizen naar de zon laten zien wanneer het regent, of een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te laten zien wanneer de zon schijnt.
De weerdata worden geleverd door drie aanbieders en worden meerdere malen per dag geüpdatet. Om er voor te zorgen dat advertenties tijdens de juiste weersomstandigheden of temperatuur te zien zijn, heeft Widespace ieder land waarin zij actief is opgedeeld in verschillende regio’s. Voor Nederland zijn dit zes verschillende regio’s.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!