Daarmee is het toiletpapier tot nu toe het bestverkochte Oranjeproduct dat ter gelegenheid van het WK voetbal in de Nederlandse supermarkten ligt. Toch hebben de Oranjeproducten de supermarkten de afgelopen weken niet zo heel veel extra omzet bezorgd.
Ook de Heineken-luidsprekerhoed en de Leeuwenhose van Bavaria komen voor in de toptien van meest verkochte actieproducten.
De ranglijst is samengesteld door AC Nielsen. Dit marktonderzoeksbureau volgde de afgelopen zes weken de verkopen van de circa driehonderd WK-producten in de Nederlandse supermarkten.
Die winkels verkochten de afgelopen weken voor 10 miljoen euro aan speciale Oranje-actieproducten, becijfert AC Nielsen.
De omzet van de supermarkten steeg wel door het WK. In de week dat het toernooi van start ging, namen de verkopen toe met 11 procent vergeleken met vorig jaar. Zelfs in de week van Pinksteren stegen de verkopen, ondanks het feit dat de winkels toen een dag minder geopend waren.
Vooral bepaalde productgroepen profiteren van de voetbalrage.
De verkoop van bier nam bijvoorbeeld de afgelopen twee weken met 35 procent toe, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Een deel van deze toename is echter ook toe te schrijven aan het mooie zomerweer van de afgelopen weken. Ook frisdrank werd meer verkocht. De verkopen kwamen tijdens het WK 27 procent hoger uit.
Bron: FD
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!