Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als extra kanaal voor hun klantenservice. De kinderschoenenwebshop Gigagaaf.nl gebruikt als eerste Whatsapp als tool voor het maken van een voetjesanalyse
Marjolein van der Steen (Gigagaaf.nl): ‘Ongeveer anderhalve maand geleden zijn we gestart met een proefperiode voor de WhatsApp service. Vanaf het eerste moment ontvangen we regelmatig berichten. Het overgrote deel van de vragen die we ontvingen waren gericht op advies voor het vinden van het juiste paar kinderschoenen. Om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn gebruiken we WhatsApp nu als een tool om een voetjesanalyse te maken. Als klanten twijfelen tussen bepaalde maten of andere vragen hebben kunnen ze via WhatsApp een foto van het kindervoetje op de voetjesmeter sturen. Zo kunnen onze experts meekijken en een passend maatadvies geven. Daarnaast kunnen we zo snel zien of een voet breed of smal is en zo weer specifieke merken aanbevelen”
Wanneer je met je mobiel naar de website van Gigagaaf.nl gaat kun je de contactgegevens downloaden en deze direct tussen je contacten zetten. Hierna kunnen direct vragen, foto’s of video’s via Whatsapp naar de webshop worden gestuurd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!