Wageningen Universiteit is in actie gekomen nadat slechts acht studenten zich vorig jaar hebben aangemeld voor de studie Commmunicatiewetenschap. De universiteit zet de populaire tv-presentatoren Dennis en Valerio in voor de werving van nieuwe studenten, meldt de site van de Utrechtse Communicatie Kring.
De geringe interesse is niet nieuw; sinds de start van de opleiding negen jaar geleden meldden zich slechts één keer meer dan twintig eerstejaars aan, een getal wat de universiteit in Wageningen nu als ondergrens voor communicatiewetenschap hanteert.
Advies
Door de geringe studentenaanwas dreigde de opleiding vorig jaar zomer te sluiten. Ze kreeg toen drie jaar om het tij te keren.
Er werd een commissie ingesteld onder leiding van communicatiehoogleraar Peter Feindt, die het advies gaf communicatie meer te profileren met de koppeling aan levenswetenschap en zo een 'unieke propositie' aan studenten te bieden.
De cijfers dit jaar tonen wat herstel, er hebben zich nu 14 gegadigden gemeld in Wageningen.
Campagne
Dennis Storm en Valerio Zeno roepen VWO-studenten in een filmpje op om mee te doen aan een prijsvraag om hun idee voor 'de stad van de toekomst' zo pakkend mogelijk onder de aandacht te brengen.
Een campagne met onder andere posters, flyers en sociale media moet docenten en decanen van middelbare scholen attent maken op de actie en het nieuwe studie-aanbod.
Reisje Berlijn winnen
Scholieren kunnen tot 23 september hun ideeën inzenden via de Future City Challenge-website. Degene met het beste idee wint een citytrip Berlijn, de nummer 2 gaat naar Rotterdam en de nummer 3 moet het doen met een reisje Wageningen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!