Nee, je kan niet zeggen dat KPN ‘vol’ gaat inzetten op content. Eerder voorzichtig. De provider heeft gisteren weliswaar drie domeinen benoemd waarin het ‘content-actief’ wil worden (muziek, sport, series), maar heel veel massa gaat het voorlopig niet krijgen. De serie ‘Brussel’ (geschreven door Leon de Winter, geproduceerd door Endemol Shine, verwacht in het tweede deel van 2016) is voorlopig nummer één. Frank van der Post, kersvers lid van de raad van bestuur van KPN, die gisteren het woord voerde, zegt over de intenties daaromtrent: ‘We gaan kijken hoe dat aanslaat. Daarna kijken we of we er een gevolg aan geven. KPN hoeft geen heel programmaschema te vullen, zeven dagen per week. Het is content die altijd beschikbaar is en wij kunnen heel rustig aan onze content library gaan bouwen.’
Avontuur
Het is zeker niet de eerste keer dat KPN op content-avontuur gaat. (Denk aan KPN’s deel in Sport7, Planet Internet, Planet Music en DAG.) Waarom begint KPN opnieuw? Wat is het primaire doel? Dat zit zo, de content is gratis toegankelijk voor KPN-klanten en daarmee wil KPN de klant iets extra’s geven. Van der Post: ‘Dit zal onze klanten gaan binden. We hebben geweldig geïnvesteerd in fantastische netwerken, 4G, glasvezel, supersnelle koperverbindingen. Daarbovenop hebben we een mooie productrange kunnen neerzetten. Dit is gewoon een logische volgende stap.’
"Brussel"
Gevraagd naar het primaire doel zegt Van der Post: ‘Het is een prachtige tool om te werven denken wij. Als zo’n serie als “Brussel” aanslaat dan gaan mensen denken, dat wil ik ook zien. Maar het gaat primair om klanttevredenheid. Met de gratis content die we bieden, willen we vooral onze klanten behouden.’
Een interview met Frank van der Post over de KPN-initiatieven op het vlak van content vindt u hier. (Marketing Online)