Move it!
Dé verhuizing hebben we allemaal meegemaakt. En dan hebben we het niet over de verhuizing van het kleine drop naar de grote stad, maar over de verhuizing van het grote scherm naar het kleine scherm. Van desktop naar mobiel dus. Dit is waarschijnlijk de meest soepele verhuizing die je ooit hebt meegemaakt. Zonder hort of stoot. In de afgelopen vier jaar zien we een enorme toename van mobiel internetgebruik. Facebook heeft zichzelf zelfs zeven keer verdubbeld op het gebied van mobiel gebruik en mag daarom pronken met de titel: A Mobile-First Company. De reden dat Facebook hier leider in is, komt uit een onverwachte hoek. In de meeste ontwikkelingslanden gebruiken ze alleen hun telefoon om verbinding te maken met het internet. En Facebook is razend populair omdat het ook goed werkt met een trage internetverbinding. Lekker sociaal dus.
Veilig en wel
Dat Facebook vol in het leven staat hebben we ook afgelopen weekend weer gemerkt. Na de vreselijke terreurdaden in Parijs stond de wereld op z’n kop. De Safety Check van Facebook werd ingeschakeld in Parijs. Op deze manier konden honderden mensen tegelijkertijd laten weten dat ze veilig waren. Toch leverde deze actie ook kritiek op. Eerder die dag was er in Beirut een aanslag waarbij 43 mensen om het leven kwamen. De Safety Check werd hier niet ingezet. Facebook heeft besloten om deze veiligheidscheck vaker en breder in te zetten. Tijdens een bomaanslag in Nigeria afgelopen woensdag werd de Safety Check ook geactiveerd.
Tweet niet, Tweet niet
Mocht je afgelopen donderdag zelf in een benauwde situatie zijn gekomen, dan was Twitter niet the place to be. Twitter kampte donderdag namelijk met een kleine storing. Deze storing was rond het middaguur alweer verholpen. Dus alle meldingen over de weer veel te late bussen, treinen en trams konden helaas niet geplaatst of gelezen worden. Gelukkig zijn er ergere dingen om ons druk over te maken. Zoals de condoom emoji. Ja, je hoort het goed. Durex pleit namelijk voor een emoji in de vorm van een condoom.
Condoomoji!
Durex is ervan overtuigd dat jongeren makkelijker over seks te durven praten als ze hier een visueel hulmiddel bij kunnen gebruiken. Het gesprek blijft op dit moment een beetje aftastend aangezien de zeeschelp en de aubergine verschillende gevoelens/gedachten kunnen opwekken. Misschien wil iemand wel gewoon romantisch met je op het strand schelpjes zoeken onder het genot van een auberginesalade en vat je dat verkeerd op. Best gênant. Om deze awkward momentjes te voorkomen kun je maar beter meteen met de deur in huis vallen. Weg met alle huis- en tuingereedschappen en kom maar voor de man ermee! Anno 2015 – bijna 2016 – zijn wij best wel klaar voor een condoomoji.
Beat the bully’s
Of de condoomoji wereldproblemen gaat verhelpen, dat weten wij niet. Maar het nieuwe initiatief van Snapchat is wel degelijk een stap in de goede richting. Samen met Vodafone gaat Snapchat het gevecht met cyberpesten aan. Snapchatters kunnen nu foto’s delen met Geofilters die de boodschap #BeStrong dragen. Sta op tegen cyberpesten!
McD vs BK
Dat pesten uit den boze is weten we allemaal. Maar plagen is toch wel nog toegestaan? De post van Burger King was wel een topper vinden wij zelf. Is het gepast of ongepast om als McDonald’s medewerker een bestelling te doen bij Burger King? In bedrijfskleding?
Waarschijnlijk is deze rij vanavond en morgenavond een stukje langer. Wij gaan fruitig en vooral fris het weekend in! Brrr!
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!