Maar om het Volvo-volk een beetje op te warmen en wat free publicity te scoren, hebben Volvo Car Corporation en Euro RSCG 4D Amsterdam iets bedacht: de blinde Turkse kunstenaar Esref Armagan is in Zweden uitgenodigd om de nieuwe Volvo S60 als eerste te ‘zien’ (lees: te voelen) en na te schilderen.
Esref Armagan, die bij geboorte al blind was, heeft gedurende een week in het Volvo Design Center in Göteborg de nieuwe Volvo S60 op de tast nageschilderd. In een web documentaire van 5 minuten is dit proces vastgelegd en krijgen we een indruk hoe de nieuwe Volvo er uitziet. Het uiteindelijke schilderij wordt overigens via eBay geveild en de opbrengst komt ten goede aan de World Blind Union. Dat dan weer wel…
Waarom moeten we dit weten?
Ten eerste, zegt Euro RSCG, is dit de eerste auto die gelanceerd wordt via social media kanalen; vooral Facebook en YouTube. Ten tweede, wederom aldus Euro RSCG, “demonstreert het project duidelijk Volvo’s verlangen om de perceptie van het publiek uit te dagen en gesprekken op gang te brengen”.
De Blind Preview is tevens één van de eerste uitingen van het nieuwe wereldwijde merkthema van Volvo: “Er is meer in het leven dan een Volvo. Daarom rijdt u Volvo.”
Meer info over het project vind je hier.
En ja, die film… Het vreemde is dat het me nieuwsgieriger maakt naar de man, dan naar de auto…
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!