In de week dat de finale van de Champions League voor vrouwen tussen Olympique Lyonnais en Paris Saint-Germain wordt gespeeld in Cardiff, lanceert de Europese voetbalbond UEFA ook meteen een campagne gericht op vrouwen.
Groot onderzoek
De UEFA heeft als doel voetbal de grootste sport te maken voor vrouwen en meisjes in Europa in het jaar 2022. Uit een onderzoek van de Europese voetbalbond blijkt ook dat voetbal een positieve invloed heeft op het zelfvertrouwen, zelfbewustzijn en algemeen welzijn van tienermeisjes. Méér dan andere populaire sporten. Het onderzoek is uitgevoerd onder 4000 meisjes en vrouwen vanaf dertien jaar oud. Meer over het onderzoek is hier te lezen.
De campagne
In de campagnefilm zijn verschillende vrouwen te zien die een balletje trappen. De kijker wordt aangemoedigd aan te sluiten bij deze vrouwen door ook te gaan voetballen. De campagne is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat meisjes tussen de twaalf en veertien jaar oud niet zullen stoppen met voetbal. Meisjes in deze leeftijdscategorie die het voor gezien houden, worden door de UEFA als het grootste ‘probleem’ gezien.
#WePlayStrong is ontwikkeld door het bureau FCB Inferno en de regie was in handen van Kibwe Tavares. De campagne zal vandaag online worden gelanceerd en morgen tijdens de vrouwenfinale van de Champions League voor het eerst te zien zijn op tv in alle 55 landen die zijn aangesloten bij de UEFA.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!