Toerisme Utrecht, de citymarketingorganisatie van de stad Utrecht, heeft proactief de samenwerking met andere partijen gezocht, om het thema gastvrijheid nadrukkelijker neer te zetten. ‘Op basis van onderzoek is een heldere strategie ontwikkeld, die heeft geleid tot een constructief gastvrijheidsprogramma. Dit programma wordt gedragen door veel verschillende partijen in de stad. Vanuit een sterk coördinerende rol heeft Toerisme Utrecht haar partners gestimuleerd om op eigen wijze invulling te geven aan het thema door de organisatie van activiteiten en projecten. Met mooie resultaten, en dat levert een flinke bijdrage aan een sociaal en economisch vitalere stad’, aldus juryvoorzitter en burgemeester van Den Bosch Ton Rombouts.
Scriptieprijs
Studenten Leisure Management Chantal Goudriaan en Lisa van Milt hebben in het kader van hun afstudeerscriptie een ‘Gastvrijheidstool’ ontwikkeld. Met deze tool kunnen steden hun gastvrijheid op een viertal terreinen analyseren, en dit vervolgens vertalen naar concreet uitvoerbare maatregelen om de gastvrijheidsbeleving van bezoekers te verbeteren.
Volgens de jury is de studie op een heel gedegen wijze opgezet. Maar vooral de praktische toepasbaarheid van de tool heeft de jury ervan overtuigd de Netwerk Citymarketing Scriptieprijs 2014 toe te kennen aan Goudriaan en Van Milt.
De prijzen zijn vandaag uitgereikt, op de Dag van de Citymarketing, die deze keer in het teken stond van de veranderende functie van binnensteden en nieuwe rollen van organisaties in de citymarketing.
De Dag van de Citymarketing evenals de Citymarketing Innovatie Award en de Netwerk Citymarketing Scriptieprijs zijn initiatieven van het Netwerk Citymarketing.
Uit in totaal 20 inzendingen voor de Citymarketing Innovatie Award waren er vooraf drie genomineerd: het Bergse Ideeën Lab, Ontwikkeling World Food Centre en Utrecht Gastvrij 3.0.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!