De lijst wordt gedomineerd door grote adverteerders, zoals Nike en Heineken. De commercial voor de NS is de meest opvallende notering, omdat deze campagne pas sinds november online te zien is en dus in korte tijd dus veel bekeken is. Dit heeft ongetwijfeld met de gewaagde claim van de NS te maken. Bij de bureaus doet DDB het goed met drie noteringen in de lijst (Centraal Beheer, NS en Hertog).
Opvallend is de afwezigheid van de Gouden Loeki-winnaar (Heineken’s Walk-in Fridge van TBWA\Neboko), maar gezien het feit dat deze film al snel zijn weg vond via YouTube ook verklaarbaar. Saillant is dan natuurlijk wel dat de inhaker op deze commercial door Bavaria wel onze top 10 heeft gehaald. Uit de Top 10 valt tenslotte te concluderen dat de bezoekers online het liefste filmpjes bekijken, want er staat slechts 1 printcampagne tussen.
width='334'
height='188'
classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000'
id='player'
codebase='http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/swflash.cab'>
src='http://webtv1.noterik.com/webtv2/swf/webtv/noterik-krusty.swf'
bgcolor='#000000'
width='334'
height='188'
name='player'
align='middle'
play='true'
loop='false'
quality='high'
flashvars='presentationXML=/domain/webtv/user/adformatie/collection/8/presentation/1968&playoutType=editor&screenshoturi=http://www.creatie.nl/creatie/get/8/39631/40678/file.do'
allowFullScreen='true'
allowScriptAccess='always'
type='application/x-shockwave-flash'
pluginspage='http://www.adobe.com/go/getflashplayer'
id='player'/>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!