TNT Post group lanceert WebCollect

De TNT Post group heeft vorige week WebCollect gelanceerd. WebCollect is een product van TNT Post group-dochter GlobalCollect en biedt e-commercebedrijven de mogelijkheid om hun klanten via verschillende wegen te laten betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In veel gevallen moeten aankopen via het net nu nog met een creditcard worden voldaan. Toch blijkt dat zelfs in de VS slechts 23 procent van de huishoudens een creditcard gebruikt voor aankopen. In Duitsland is dat zelfs niet meer dan 4 procent en in Nederland 18 procent. Consumenten achten betalen met een creditcard op het web in veel gevallen nog onveilig en e-commercebedrijven missen daardoor omzet, meldt Michael Nederlof, vice president marketing & sales van GlobalCollect.

WebCollect maakt het mogelijk dat consumenten kunnen kiezen uit verschillende betaalmethoden. Ze kunnen met een creditcard, bankoverschrijving, cheque of op rekening betalen. GlobalCollect regelt de betalingen en houdt de fabrikant op de hoogte van de transfer. GlobalCollect bestaat al sinds 1994 en werkte tot voor kort voornamelijk voor uitgevers die hun abonnees in verschillende landen wilden laten betalen. Inmiddels lopen de webtransacties van bedrijven als Apple, Philips en IBM via GlobalCollect. De laatste drie jaar groeide GlobalCollect door de e-commercehype met 50 procent per jaar. Nu verwerkt de onderneming 5 miljoen transacties per jaar met een totale waarde van een half miljard dollar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie