De overname is zojuist bekend gemaakt in Anaheim in de VS, waar Teradata momenteel het jaar het wereldwijde congres Partners organiseert.
FLXone – tot voor kort onderdeel van de Greenhouse Group - levert technologie waarmee adverteerders het rendement van hun online campagnes kunnen optimaliseren. Het gaat om een datamanagementplatform, dat met de overanme het datafundament gaat vormen voor Teradata’s Integrated Marketing Cloud.
Teradata is daarmee naar eigen zeggen de eerste te wereld die online advertising en customer marketing data samenbrengt in één oplossing voor het aansturen van real-time interacties over alle kanalen heen en het leveren van een geïntegreerd klantbeeld voor marketing.
De overname van FLXone geeft Teradata tevens toegang tot een partner ecosysteem van veertig leidende advertisers, publishers, bureaus en media trading desks (waaronder AppNexus, Google DoubleClick, MediaMath.
FLXOne was een van de onderdelen van de Greenhouse Group, dat eerder dit jaar werd overgenomen door GroupM. FLXOne ging na deze transactie zelfstandig verder. Matthijs Keij, ceo van FLXOne, merkt op dat de ontwikkeling vanuit Eindhoven blijft plaatsvinden, waarbij het bedrijf intensief gaat samenwerken met expert teams uit Europa en de VS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!