Gebruikers van de app Craze kunnen bij het instellen van hun profiel een aantal categorieën kiezen. Vervolgens krijgen zij op basis van hun persoonlijke voorkeuren, suggesties voor evenementen. De feed kan verrijkt worden door vrienden, iconen en clubs te volgen. Nadat gebruikers een evenement hebben geselecteerd kunnen ze in-app tickets aanschaffen.
Precies targetten
Evenementorganisatoren kunnen via Craze heel precies targetten op bepaalde doelgroepen. Zo kunnen venues in de spotlights staan van een specifieke categorie. Craze kan het betreffende evenement onder de gewenste doelgroep pushen door op basis van profieleigenschapen als geslacht, leeftijd, voorkeuren en locatie actief het event hoger op de feed te plaatsen. ‘Zo krijgt de organisator het publiek dat hij zoekt en het publiek een bij hem of haar passende avond’, aldus Craze.
Bulgarije
Craze is opgericht in Bulgarije en is na een investering van 100.000 euro van LaunchHub vrijwel direct naar Amsterdam gekomen om het verder te ontwikkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!