De Nederlandse website Startpagina.nl is een nieuwe webpagina gestart die alleen écht werkende kortingscodes voor webwinkels en websites moet tonen. De webpagina is volgens Startpagina ontstaan naar aanleiding van vragen en frustraties van klanten. Er zijn allerlei (inter)nationale websites die kortingscodes beloven, maar eenmaal aangeklikt blijken die codes lang niet altijd (meer) geldig. De kortingswebsites kunnen via geplaatste cookies echter alsnog inkomsten halen als de bezoeker later een bestelling op de betreffende website plaatst.
Startpagina geeft in een blogpost aan dat het zelf ook affiliate-inkomsten haalt uit geplaatste bestellingen.
Heldere voorwaarden
Startpagina - al bijna 25 jaar actief en vooral populair onder senioren - wil zichzelf in de markt zetten als een betrouwbare aanbieder van kortingscodes. Maar ook van andere soorten aanbiedingen en acties, zegt het bedrijf. Al die verschillende voordelen komen met wat Startpagina heldere voorwaarden noemt, en de klant krijgt na het aanklikken een code te zien die hij kan kopiëren. En eventueel direct in het kortingscodeveld van de webwinkel kan invoeren. Dat is een verschil met veel kortingscodewebsites, die de bezoeker na het aanklikken van de aanbieding doorverwijzen naar een apart tabblad waarin de webwinkel opent. De code komt pas later aan bod - in de hoop dat de klant in die sessie of een latere een bestelling plaatst.
Aart Wallet, mede-eigenaar van Startpagina, zegt in een verklaring: 'De toevoeging van een betrouwbare kortingscode omgeving zien wij als een belangrijke stap. Met Startpagina willen wij steeds meer waarde voor onze bezoekers toevoegen. Voor de komende maanden staan er meer vernieuwingen en toevoegingen op de planning.'
Gebruikers
Hoeveel gebruikers Startpagina vandaag de dag heeft, is niet duidelijk. Het bedrijf communiceert bij de aankondiging van zijn kortingscodeplatform geen statistieken. Startpagina.nl komt in ieder geval niet voor in de Vinex-lijst van de vijftig meest bezochte websites in Nederland. De nummer vijftig op die lijst, Snapchat, bereikte in juli 1,923 miljoen Nederlanders. Twee jaar geleden stond Startpagina nog wél in die lijst en had het zo'n 3,3 miljoen Nederlandse gebruikers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!