Als je een reclamebureau bent en je heet Lowe, dan zet je er zelf een bord naast en stuurt een bericht (met foto) naar het ANP.
Vervolgens krijgen wij dit in onze mailbox:
'Het Amsterdamse reclamebureau Lowe ergert zich - zoals een goed reclamebureau betaamt - aan slechte reclame.
Zeker als die slechte reclame ook nog eens al bijna een jaar voor de deur van het eigen bureau te zien is. En zonder resultaat. Het betreft een groot TE HUUR-bord. Het bureau trachtte met enkele telefoontjes de verhuurder te bewegen om het bord te verwijderen, maar tevergeefs.
Vervolgens deed het waar het goed in is; op een creatieve manier resultaat bereiken.
Algemeen directeur van Lowe Ed Stibbe zegt:
"Belachelijk dat iemand zomaar een jaar lang zo'n bord bij je voor de deur mag zetten. Het schaadt de reputatie van het reclamebureau. Want natuurlijk krijgen we wel eens vragen of het wel goed met ons gaat, terwijl het gaat om percelen achter ons bureau. Voetballers nemen revanche met hun voeten, wij in dit geval met onze creativiteit!".
Het bureau plaatste een eigen bord naast het gewraakte bord, met daarop een grote pijl en de tekst: 'Een jaar geadverteerd zonder resultaat. Wél effectief adverteren? Bel Lowe.'
Stibbe zegt: "Eens kijken hoe lang het bord er nu nog staat."
Naast het doel om het bord weg te krijgen, is het mooi meegenomen dat de uiting meteen bijdraagt aan de eigen 'Rumour-around-the-Brand'.
Stibbe heeft ook nog een boodschap voor alle makelaars in bedrijfsonroerend goed: "In de markt van bedrijfsonroerend goed zie je weinig creativiteit als het gaat om communicatie. Dat is jammer, want ook in die markt kun je je als merk onderscheiden en met goede communicatie je succes vergroten".
En daar kunnen ze vast bij reclamebureau Lowe voor aankloppen.'
Echt iets voor de vrijdagmiddag...
het vervolg: het bord van de verhuurder als reactie op het bord van Lowe:
En het bord van Draft als reactie op het bord van de verhuurder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!