'Procedure consumentengeschil moet simpeler'

Het kabinet moet haast maken met de invoering van een snellere procedure voor geschillen tussen consumenten en ondernemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een commissie van de Sociaal- Economische Raad heeft het kabinet daartoe dinsdag toe opgeroepen. In een brief aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie en minister Maxime Verhagen van Economische Zaken wijst de commissie erop al in 2007 voorstellen te hebben uitgewerkt. Maar er is nog steeds geen procedure voor eenvoudige zaken.

Inmiddels liggen er voorstellen van het kabinet voor besparingen op de gefinancierde rechtsbijstand en het kostendekkend maken van griffierechten. Die kunnen de toegang tot de rechter beïnvloeden, aldus de SER-commissie. Daarom knelt het uitblijven van een simpele procedure steeds meer.

Bron± ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie