Premium

Peter Vertregt: ‘In de jongerenmarkt moet je zeggen wat je niet bent om gaaf gevonden te worden’

De beste artikelen uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Uit het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing 2003: Alfred Levi interviewt Peter Vertregt (Heineken Nederland)

Peter Vertregt heeft in 2003 als marketingdirecteur Heineken een aardig gevulde merkenportfolio maar opereert in een markt die krimpend is. Nima-voorzitter en directeur van MM&MO, Alfred Levi, vindt Vertregt een van de meest uitgesproken marketeers uit het werkveld en legt hem dan ook een paar pittige vragen voor. Over zijn merken, de inzet van media en veranderende marketing.

Vertregt: ‘De laatste paar jaren hebben we vooral onderschat hoe de uitgaansscene aan het veranderen is. Van traditionele disco’s naar big outdoor dancing-events en daar loop je dus minder makkelijk met glazen bier. We zijn nu bezig met een inhaalslag. Vorig jaar hebben we de groene fles van 25 cl geïntroduceerd en dat lijkt niet spectaculair, maar het slaat wel aan bij dat deel van het publiek dat convenience belangrijk vindt en niets heeft met kratten slepen. Dat is ook het gevolg van de stabiele markt waarin we zitten. Daarin vindt per definitie hypersegmentatie plaats.’

Auteur: Alfred Levi

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in ons .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie