Het Amerikaanse Palm groeit hard in Nederland, laat algemeen directeur Henk Dinkelaar weten. "Vorig jaar zelfs met 130 procent." Wereldwijd is Palm marktleider met 70 procent van de markt van handcomputers/personal digital assistants (pda’s). In zowel Europa als de VS en Azie is Palm marktleider.
Op dit moment heeft in Nederland van de groep 15 tot 19-jarigen 12 procent een buzzer, 21 procent een gsm en slechts 6 procent een pda. In de groep van 20 tot 24-jarigen ligt het buzzerbezit op 11 procent en heeft 39 procent al een gsm. De pda zit bij slechts 7 procent in de zak of tas.
Dinkelaar: "Jongeren gebruiken nu nog een papieren agenda, maar die gaat vervangen worden door een electronische versie." Hij meent dat jongeren veel geld te besteden hebben en massaal zullen vallen voor de mogelijkheid om met de nieuwe Palm het web op te gaan. De Palm is met ongeveer 60.000 features en veel gratis software een veel leuker speelgoed dan het trage WAP-toestel, meent de man van Palm. De groep consumenten die jonger is dan 25 jaar wenst vooral mobiel te e-mailen, zo blijkt uit onderzoek van Interview NSS. De prijs van de Palm m100 ligt tussen de 400 en 500 gulden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!