Palm jaagt nu ook op de jongere

De fabrikant van handcomputers Palm richt zich na het succes op de zakelijke markt nu ook op jongeren. Daarom brengt Palm eind deze maand in heel Europa een nieuwe Palm m100 op de markt die in design, gebruiksgemak, stevigheid en prijs gericht is op jongeren van 16 tot 24 jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amerikaanse Palm groeit hard in Nederland, laat algemeen directeur Henk Dinkelaar weten. "Vorig jaar zelfs met 130 procent." Wereldwijd is Palm marktleider met 70 procent van de markt van handcomputers/personal digital assistants (pda’s). In zowel Europa als de VS en Azie is Palm marktleider.

Op dit moment heeft in Nederland van de groep 15 tot 19-jarigen 12 procent een buzzer, 21 procent een gsm en slechts 6 procent een pda. In de groep van 20 tot 24-jarigen ligt het buzzerbezit op 11 procent en heeft 39 procent al een gsm. De pda zit bij slechts 7 procent in de zak of tas.

Dinkelaar: "Jongeren gebruiken nu nog een papieren agenda, maar die gaat vervangen worden door een electronische versie." Hij meent dat jongeren veel geld te besteden hebben en massaal zullen vallen voor de mogelijkheid om met de nieuwe Palm het web op te gaan. De Palm is met ongeveer 60.000 features en veel gratis software een veel leuker speelgoed dan het trage WAP-toestel, meent de man van Palm. De groep consumenten die jonger is dan 25 jaar wenst vooral mobiel te e-mailen, zo blijkt uit onderzoek van Interview NSS. De prijs van de Palm m100 ligt tussen de 400 en 500 gulden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie