Beide minicompetities vallen onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
In mei won The Oddshop binnen de raamovereenkomst Middelgrote en Kleine campagnes van de Rijksoverheid de competitie voor Autoriteit Consument & Markt (ACM), en in juli werd het bureau als winnaar aangewezen voor de communicatie van de consulaire diensten van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Antibioticaresistentie
Het niet voorzichtig omgaan met bacteriën en onzorgvuldig gebruik van antibiotica zorgen ervoor dat er steeds meer resistente bacteriën komen. Deze resistente bacteriën vormen een serieuze bedreiging voor de volksgezondheid omdat antibiotica geen effect meer op ze hebben. De campagne die The Oddshop gaat maken heeft als doel het onderwerp op de kaart te zetten, meer bewustzijn te creëren en mensen duidelijk te maken hoe ze kunnen bijdragen aan de bestrijding van het probleem.
Vervalste geneesmiddelen
De andere campagne moet mensen wijzen op de risico’s van het online bestellen van geneesmiddelen. Gemiddeld is meer dan de helft van de online gekochte geneesmiddelen vervalst. De campagne moet duidelijke handvatten bieden om op een veilige manier online medicijnen te bestellen.
Beide campagnes worden de komende maanden ontwikkeld.