Maar nrc.next komt dus vanaf 25 april iedere maand met next.one, 'een compacte glossy waarin jong talent ruim baan krijgt'.
De krant nrc.next biedt vooral informatie, next.one inspiratie, zeggen ze zelf.
Dat wil het blad doen door voorlopers aan het woord te laten en in beeld te brengen. 'Mensen die actief bezig zijn met de verwezenlijking van hun plannen en dromen op een manier die de lezer kan navolgen'.
En: 'Dus in het eerste nummer geen reis naar de Seychellen, maar de 27-jarige Basje Boer, die vertelt hoe ze én schrijft, én fotografeert én zingt (en hoe ze daar zelf wel eens wanhopig van wordt).
'Geen jurken die niemand draagt, maar acteur Gijs Naber die mode toont die je morgen kunt aantrekken. En fotografe Semâ Bekirovic die een project samen met een meerkoet heeft bedacht (en uitgevoerd!) Het thema van het eerste nummer is: fantasie.'
Nou, we zijn benieuwd.
next.one wordt gemaakt door de redactie van nrc.next, bijgestaan door art-director Sabine Verschueren (ook verantwoordelijk voor het ontwerp van Tijdschrift voor Marketing), met de volgende uitgangspunten:
wij zijn niet oppervlakkig, wel lichtvoetig
wij zijn niet gericht op het laatste nieuws, wel op de laatste trends
wij doen geen bekende Nederlanders, we maken Nederlanders bekend
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!