Een Noorse vlag met witte kaders erin die zelf weer de vlag vormen van een land, met daarin een bestemming en prijs. Ziedaar het uiterst eenvoudige, maar geniale ontwerp voor de reclame voor de Noorse vliegtuigmaatschappij Norwegian Airlines.
De luchtvaartmaatschappij besloot het anders te doen in deze tijd van pr-stunts, youtbube-video’s en virals: het liet een printadvertentie maken. Die moest niet alleen uitdrukken dat het om een Noorse luchtvaartmaatschappij gaat, maar het ook nog eens goed doen in kranten en tijdschriften. M&C Saatchi Stockholm tekende voor het ontwerp.
‘We kunnen ons in deze tijd van voornamelijk digitale media niet herinneren zoveel leuke reacties op een printadvertentie te hebben gehad’, aldus Martin Cedergren, creatief directeur bij Saatchi tegenover de site thestable.
Toch is niet iedereen overtuigd van het vernieuwende van de reclame, en er wordt zelfs gesproken van jatwerk. De makers zouden zich wel erg hebben laten inspireren door de bekende ‘moeder van alle vlaggen’, een internetmeme van vier jaar geleden,
Ook toont de campagne sterke overeenkomsten met bekroonde campagne van de Spaanse hulporganisatie voor vluchtelingen Accem:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!