Zowel wereldwijd als in Nederland heeft de Android smartphone een groter aandeel (6,9%) in mobiele transacties dan iPhone (5,8%). Opvallend is dat het grootste deel (64%) van Nederlandse mobiele aankopen van tablets komt, maar, zo stelt het onderzoek, met de introductie van smartphones met grotere schermen (bijvoorbeeld de iPhone 6 en Samsung Galaxy) vinden consumenten het makkelijker om hun aankoop via mobiel te doen.
Meerdere devices
Ook bleek uit het onderzoek dat apps veel hogere conversie rates laten zien dan mobiele browser of desktop, maar 40% van de ecommerce transacties wordt voltooid met behulp van meerdere devices. Smartphones, desktops en tablets worden gebruikt in verschillende combinaties om informatie over producten te verzamelen en in het maken van een beslissing over de aankoop hiervan.
Websiteoptimalisatie
Het klinkt logisch: om tot goede conversie te komen, moet de website zijn geoptimaliseerd voor mobiele transacties. Geoptimaliseerde websites hebben een gemiddelde conversie rate van 3,4%, tegenover 1,6% voor niet-geoptimaliseerde websites.
Onderzoek
Criteo is een performance marketing technologiebedrijf en analyseerde 1,4 miljard ecommerce transacties voor het State of Mobile Commerce Report Q2.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!